Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Programy i projekty

Program wychowania przedszkolnego

Zestaw programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji w roku szkolnym 2024/2025:

1. "Super Smyki" - autor Monika Sobkowiak - wydawnictwo MAC Edukacja;

2. Glottodydaktyka - autor Bronisław Rocławski;

3. "Dziecięca matematyka" - autor Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Ewa Zielińska - wydawnictwo WSiP;

4. "Odkrywam siebie"autorstwa Wiesławy Żaby-Żabińskiej, wydawnictwo MAC Edukacja.

5. "Kolorowe karty" - autorki Klaudia Cebula, Monika Malecha, Martyna Marzec, Jowita Piotrowska.

Programy uwzględniają podstawę programową wychowania przedszkolnego. Realizują go Dzieci 3, 4, 5 i 6-cio letnie. Programy są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. 


 

Glottodydaktyka

Przedszkole realizuje system edukacyjny stworzony przez prof. Bronisława Rocławskiego powszechnie zwany jako Glottodydaktyka ojczystojęzyczna.

Program ten, to edukacja językowa, której celem jest dobre przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, kształtowanie nawyków czytelniczych i świadomości ortograficznej oraz zainteresowanie dzieci otaczającym ich światem poprzez dostosowanie zadań do indywidualnych możliwości każdego dziecka. Szczególnie ważne znaczenie ma sprawność artykulacyjna oraz poprawne wybrzmiewanie wszystkich głosek.

Podstawowym jej założeniem jest pełna wiedza o dziecku, o tym jak, gdzie i kiedy rozwijać umysł dziecka, uczyć dziecko czytania, pisania i liczenia. Wczesne i indywidualne stymulowanie dzieci do nauki, do poznawania świata jest naczelną zasadą glottodydaktyki. Każde dziecko osiąga sukces, co wyzwala w nim, niezwykle ważne w edukacji, pozytywne emocje. Glottodydaktyka rozwija w dzieciach miłość do języka i matematyki, do świata wiedzy.


 

Dziecięca matematyka

To program stworzony przez prof. Edytę Gruszczyk- Kolczyńską oraz Ewę Zielińską. Realizacja programu umożliwia budowanie fundamentu pod przyszłe umiejętności matematyczne, wspieranie i stymulowanie rozwoju umysłowego oraz całościowy rozwój funkcji poznawczych dziecka (uwagi, spostrzegania wzrokowego i słuchowego, umiejętności dostrzegania relacji i zależności między obiektami). W istocie program jest inicjowaniem zabaw dziecka w sposób umożliwiający doświadczanie, manipulowanie przedmiotami, układaniem ich i grupowaniem oraz samodzielnym dochodzeniem do rozwiązywania problemu i wyciąganiu wniosków na podstawie owych doświadczeń. Wyróżnia się bloki programowe, w których znajdują się treści dobrane tak, aby rozwinąć najważniejsze czynności intelektualne i ukształtować te umiejętności, które są ważne dla dalszej edukacji matematycznej dzieci. 


 

Projekt edukacyjny "BOHATER TYGODNIA"

Celem nadrzędnym projektu jest wdrażanie dzieci do życia społecznego, którego głównym założeniem jest hasło: "Pozwól, aby każde dziecko w grupie poczuło się ważne i wyjątkowe."
Każde dziecko może zostać Bohaterem, musi tylko nabyć ogólnie akceptowane zachowania, które wyróżnią go spośród innych. Dzieci mają możliwość przez cały tydzień wyróżnić się czymś szczególnym, u jednych będzie to np. niesienie pomocy tym, którzy jej potrzebują (drobna pomoc koleżeńska, chęć wzbogacania i urozmaicania kącików zainteresowań), u drugich m.in. poprawa zachowań niepożądanych (niestosowne zachowania do rówieśników, rodziców, nauczycieli oraz innych dzieci z przedszkola).


Ćwiczenie to polega na poświęceniu szczególnej uwagi wybranemu dziecku z grupy. W ciągu tego tygodnia bohater będzie najważniejszą osobistością grupy, a za pomocą zdjęć i osobistych przedmiotów każdego dnia opowie coś o sobie.
Głównym celem tego ćwiczenia jest zwrócenie przez dziecko szczególnej uwagi na wszystkich swoich kolegów i koleżanki oraz dostrzeżenie różnorodności grupy.


Do celów szczegółowych należą:
- indywidualne traktowanie każdego dziecka;
- uświadomienie wszystkim dzieciom z grupy, że są ważne;
- nawiązanie pozytywnych relacji dom-przedszkole;
- tworzenie postaw prospołecznych (nauka umiejętności dzielenia się swoimi rzeczami, okazywania uczuć innym, oraz cierpliwości);
- rozwijanie komunikacji ustnej (w ciągu tygodnia dochodzić będzie do różnych rozmów, w trakcie których dziecko – bohater, udzielać będzie wyjaśnień, a jego koledzy i koleżanki będą zadawać pytania);
- motywowanie i zainteresowanie (poruszane wątki będą dotyczyć rzeczywistości, która otacza dziecko oraz jego autentycznych doświadczeń).

Opis ćwiczenia:
1. Wybór bohatera. W każdy piątek jedno dziecko będzie mianowane na bohatera nadchodzącego tygodnia. Starszak mianowany na bohatera tygodnia otrzyma odznakę.
2. Bohater tygodnia otrzymuje przywileje. Wybrane dziecko przez cały tydzień będzie m. in. stało pierwsze w kolejce, będzie mogło przynieść swoje ulubione
zabawki (przedmioty), które ustawione zostaną w kąciku bohatera (dzięki temu dziecko nauczy się nimi dzielić z rówieśnikami).
3. Książeczka bohatera tygodnia. Dziecko wraz z rodzicami przygotowuje książkę, która ma ułatwić mu opowiadanie o sobie, swojej rodzinie, swoich zainteresowaniach
itp. Przynosi zdjęcie rodzinne, które zostanie zamieszczone na tablicy w sali.
4. Rysunek bohatera tygodnia. Koledzy i koleżanki będą wykonywać rysunek bohatera danego tygodnia, zwracając uwagę na jego indywidualne cechy charakterystyczne (kolor włosów, oczu, wzrost itp.). Każde dziecko będzie zbierało wszystkie portrety jakie wykona poszczególnym bohaterom, dzięki temu rodzice będą mogli obserwować postępy dziecka w malowaniu postaci ludzkiej.
5. Wizyta w przedszkolu członka rodziny „Bohatera”.  Przedstawiciel rodziny ustala z nauczycielkami dogodny dla siebie termin, w którym może odwiedzić dzieci, aby
przeprowadzić z nimi krótkie zajęcie, bądź zabawę. Może opowiedzieć o swoim zawodzie (mile widziane odpowiednie przebranie lub akcesoria związane z zawodem); nauczycielki służą wszelką pomocą i wsparciem.
6. Reasumując: udział rodziców będzie polegał na przygotowaniu wraz z dzieckiem materiałów, które dziecko zabierze w poniedziałek na zajęcia, uzupełnieniu wraz z
dzieckiem książeczki bohatera, oraz dopisaniu komentarzy do zdjęć.

Przywileje Bohatera Tygodnia:
- nosi specjalną odznakę (wykonaną z pomocą rodziny);
- stoi zawsze w pierwszej parze;
- ma prawo siedzieć na dywanie koło nauczycielki;
- ma prawo wyboru zabawy dla całej grupy;
- życzy smacznego przed każdym posiłkiem;
- cieszy się swobodą przynoszenia do przedszkola osobistych przedmiotów, które zostają umieszczone w Kąciku Bohatera Tygodnia;
- przez cały tydzień jest w centrum uwagi całej grupy;
-ma prawo zaprosić do przedszkola swoich najbliższych.

Projekt realizowany jest w oddziale III "Liski".

Koordynatorem projektu jest Pani Joanna Narewska.


Zapraszamy do wspólnej zabawy!


 

Kampania społeczna "Wiem, co jem"

W roku szkolnym 2024/2025 starszaki z naszego przedszkola będą brały udział w warsztatach kulinarnych, których głównym celem jest:

  • rozwijanie u dzieci zainteresowań zdrowym stylem życia.

Ponadto dzięki tej inicjatywie możemy spodziewać się następujących korzyści:
- rozbudzanie ciekawości kulinarnej dzieci, poznawanie nowych smaków,
- nabywanie umiejętności posługiwania się przyborami oraz sprzętem gastronomicznym,
- dbanie o niemarnowanie jedzenia,
- nauka o produktach, przyprawach, potrawach,
- nauka zachowania przy stole i kultury jedzenia,
- nauka szacunku do jedzenia,
- rozbudzanie w dzieciach ciekawości świata i produktów.


Koordynatorem projektu jest Pani Ania z grupy III.